beautyfarm - THE BEST DESIGN
DOWNLOAD MY MUSIK,participa la concursuri,soft-uri,cool stuff,NIKON CLUB,Baruri Trendy,ScreenSavers,Accesorii Cool,Masini sexy,Bannere,Games,Aparitii Cinematografice,Tribal Farm...etc distreaza-te!Totul pentru TINE.Cele mai tari subiecte.
Lista Forumurilor Pe Tematici
beautyfarm - THE BEST DESIGN | Inregistrare | Login

POZE BEAUTYFARM - THE BEST DESIGN

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Dulceata_ta36 pe Simpatie
Femeie
21 ani
Galati
cauta Barbat
28 - 53 ani
beautyfarm - THE BEST DESIGN / TASTE THE ITALIAN STYLE - ZONDA / Ce parere aveti de "F1"  
Autor
Mesaj Pagini: 1
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
Istoria BMW Motorsport

Chiar de la început, imaginea companiei BMW a fost cu mult influenţată de devotamentul către sport. Chiar şi primele modele de motociclete au participat cu un succes deplin în diferite competiţii. După preluarea fabricii de vehicule Dixi din Eisenach la sfârşitul anului 1982, aceeaşi strategie, care a avut un efect pozitiv asupra imaginii şi vânzărilor, a fost aplicata în aria curselor de maşini. Fiind un nou venit, BMW nu a avut nimic de pierdut, introducând BMW 3/15 PS, care avusese recent modificări tehnice, în impresionanta şi populara cursa Alpine Rally.
1929: Prima cursă – prima victorie

ÃŽn august 1929, Max Buchner, Albert Kandt şi Wilhelm Wagner, fiecare conducând un BMW 3/15 PS, s-au aliniat la startul acestui magnific eveniment internaţional. O distanta de 2650 de kilometri se întindea în faţa acestora. ÃŽn fiecare din cele 5 zile aveau sa treacă între patru şi cinci trecători ale Alpilor. ÃŽncepând din München, ruta i-a purtat în toate direcţiile peste Alpi, trecând prin Villach, Meran, Lugano, şi în final ajungând la Como. Cursa a fost terminat cu o senzaţie. Echipa BMW concurând în maşini 3/15 PS a fost singura care a terminat cursa fără nici un punct de penalizare. Cu o viteza medie de 42km/h (26mph), toate cele 3 mici maşini BMW au făcut faţă cu succes celor 5 probe individuale obţinând cel mai bun timp şi câştigând astfel mult râvnitul premiu Alpine Trophy. Presa germana a fost impresionată de această performanţă: “BMW a surprins întreaga lume automobilistică prin stabilirea acestei performanţe uimitoare. 3 grupe, 8 clase, de la 500 cm3 până la 800 cm3, şi motoarele BMW de 748,5 cm3 au reuşit! Subit, nou venitul BMW s-a prezentat singur întregii lumii.”

După ce a obţinut multe victorii în clasa de până la 750 cm3, marca BMW şi-a creat uşor un renume. Numai un an mai târziu, BMW a reacţionat prin lansarea unei maşini cu adevărat sportive, 3/15 Roadster “Wartburg”. Motorul sau de 4 cilindri, cu rata de compresie mai mare avea acum o putere de 18 CP, participând cu succes la multe competiţii sportive. De exemplu, în 1931, BMW a primit singurul premiu pentru echipe şi premiul la întrecerea feminină, în urma câştigării cursei de 10.000 de kilometri prin 4 ţări.
1933: Prima maşină BMW cu un motor cu 6 cilindri

ÃŽncepând cu anul 1933, BMW s-a îndreptat către clase înalte, utilizând noul motor cu 6 cilindri. Acest tip de motor era puternic, de turaţii mari, uşor ca greutate şi avea potenţial - punct important al sportului motorizat. La scurt timp după începerea producţiei primului roadster care avea la baza motorul BMW cu 6 cilindri de 1,5 litri, maşina sportivă 315/1, o versiune noua şi mai puternică a fost lansată prin modelul 319/1. La exterior, 319/1 Roadster era identic cu 315/1, cu excepţia grilei de ventilaţie a capotei. Era propulsat de un motor cu o capacitate de 1,9 litri care, datorită unei măriri a capacitaţii cilindrice şi a celor 3 carburatoare , avea puterea mărită la 55 CP. Acest motor alături de maşina uşoară cu 2 locuri, asigurând nenumărate succese în competiţiile automobilistice.

ÃŽn august 1936, această maşină a obţinut victoria, în cea de a opta ediţie a International Alpine Rally, continuând cu câştigarea în septembrie a raliului montan în Bussaco, Portugalia şi de asemenea a raliului montan din Cehia. Reputaţia BMW s-a făcut cunoscută până şi în America de Sud. ÃŽn Santiago de Chile, Alex Hannig a obţinut victoria în clasa de până la 2000 cm3 în cursa organizată de Automovil Club de Chile. Pe 9 august 1936 Alex von Falkenhausen, care avea mai târziu să devină faimos datorită motoarelor sale sportive, a fost învins la limită de colegul său englez Aldington. Acesta conducea noua maşină sport, BMW 328. Un BMW 328 standard cântarea cu puţin peste 800 kg şi cu ajutorul motorului său de 80 CP şi unui raport de putere-greutate fără rival, avea o acceleraţie uimitoare şi o viteză maximă de până la 150 km/h. Astfel, roadster-ul de mică greutate era a doua maşină rapidă germană, fiind întrecută doar de motoarele supraalimentate de la modelele Mercedes.
BMW 328: 80 CP este doar inceputul.

Desigur, motorul de 6 cilindri cu 80 CP al BMW 328 nu ajunsese încă la culmea maxima a potenţialului său. ÃŽn cazul competiţiilor era posibil ca puterea să fie mărită la mai mult de 100 CP. ÃŽnsă, limitările nu au fost impuse de motorul în sine, ci de combustibil, care avea o cifra octanică de doar 80. Aceasta a însemnat că rata de compresie era limitată la doar 9,5:1, asta în cazul în care nu se dorea arderea pistoanelor. Doar când combustibilul special pentru curse a fost introdus, limita a fost depăşită şi puterea lui 328 a fost mărită la 136CP.
Legendar: BMW 328 “superleggera” câştigă Mille Miglia.

Şi continua să câştige. Deşi încă un prototip, BMW 328 deja obţinuse victoria în cursa Eifel la Nurburgring în 1936, cu ocazia debutului său, cu pilotul de curse de motociclete Ernst Henne la volanul său. 328 a continuat seria de succese, câştigând 130 de curse între anii 1936 şi 1940.

Doar 464 au fost construite şi designul său estetic încă place multor pasionaţi de maşini sport din întreaga lume chiar şi în ziua de azi. Unul dintre numeroasele succese a fost victoria în clasa sa în cursa italiană de 1.000 de mile 1983, Mille Miglia şi de asemenea primul loc în cursa de 24 de ore Le Mans. Seria de succese a urmat în 1940 cu o victorie supremă în cursa de 1.000 de mile din Brescia, cu un coupé cu un design special. Caroseria acestui unic 328 a fost construită de Touring la Milan în 1939. Maşina cu seria de şasiu 85368 dispunea de o super-structură tubulară cu filigran a cadrului şi o caroserie din aluminiu. Cu ajutorul acestei caroserii “superleggera” (foarte uşoară, coupé-ul ajungea să cântărească doar 780 kg. Cu un motor ce dezvolta 130 CP sub capota acestuia, maşina de două locuri atingea o viteză maximă de 220 km/h.
Succes: O victorie după 1.600 de kilometri între start şi sosire

ÃŽn 1939, în timp ce îşi făcea debutul în cadrul cursei de 24 de ore Le Mans, uşorul coupé era deja un succes prin obţinerea locului 5 în clasa sa, în urma unor competitori cu mult mai puternici. Un an mai târziu, pe 28 aprilie 1940, pilotul Fritz Huschke von Hanstein împreună cu Walter Bäumer a obţinut o incontestabilă victorie, primul loc în cadrul cursei de 1.600 km Mille Miglia, cea mai lungă, cea mai dificilă dar totodată şi cea mai prestigioasă cursă a timpului. Von Hanstein, care era în vârstă de 29 de ani la momentul respectiv, a avut poziţia la start cu numărul 70. Chiar de la start, “baronul curselor” a reuşit să obţină conducerea în cursa, la care luau parte 87 de conducători, parcurgând distanţa totală în mai puţin de 9 ore, cu o viteză medie de 170 km/h. La linia de sosire, coupé-ul BMW avea un avans de 15 minute fata de Alfa Romeo, care, până la momentul respectiv, a fost invincibilă. Succesul a fost amplificat de rezultatele excelente obţinute în continuare de alte 328 Roadster, acesta terminând pe locurile 3, 5 şi 6. A fost cea mai importantă victorie până în ziua de azi a BMW.
Cursele postbelice: Maşinile tourin modelează imaginea mărcii.

La sfârşitul celui de al doilea război mondial, necesitatea reconstruirii producţiei de automobile nu a lăsat loc aspiraţiilor şi dedicării sportive. La începutul anilor ’50, maşini BMW 328 deţinute de persoane particulare au participat în multe evenimente şi curse automobilistice – şi au continuat sa fie un succes. De exemplu, această maşină sport din perioada de dinaintea războiului, a participat cu succes la Sierra-Montana International Mountain Rally din Elveţia în 1950, International Alpine Rally din Austria în 1951 şi 1953, Rallye International des Alpes din Franţa, şi de asemenea la International Alpine Rally din Yugoslavia atât în 1952 cât şi în 1953.

A durat până în 1960 ca BMW sa participe din nou la curse automobilistice, intrând în competiţia de maşini special construite şi Hans Stuck, legendarul “rege al munţilor” din perioada de dinaintea războiului mondial, a condus un BMW 700 Coupé către succes în campionatul German Alpine. Curând după începerea producţiei, calităţile sportive ale coupé-ului au devenit deja evidente şi mulţi clienţi şi-au exprimat dorinţa pentru un motor mai puternic. ÃŽn vara anului 1962, BMW a reacţionat la aceste cerinţe. ÃŽn luna august a acestui an, BMW 700 Sport a fost prezentat. Motorul avea acum 40 CP datorită unei rate de compresie de 9:1, un arbore cotit agresiv şi dublu carburator Solex. Acestea erau suficiente pentru un sprint 0-100 km/h în sub 20 de secunde şi pentru a atinge o viteză maximă de 135 kmh/h. Chiar de la început, greutatea foarte mică de doar 640 kg a fost într-adevăr de invidiat în clasa sa sportivă. La începutul anilor ’60, aceasta versiune “hotrod” a BMW 700 a devenit o legendă între fanii sportului motorizat. Reprezentând un rival feroce pentru competitorii din Steyr-Puch sau Abarth, acesta a ajuns în curând să fie cunoscut drept “der kleine Zornige” (“micuţul supărat”). ÃŽn 1961, atât German Circuit Championship cât şi Rally and Touring Championships au fost câştigate de către BMW. Şi, în 1963, Hubert Hahne a câştigat European Touring Car Trophy, conducând un BMW 700.
“Noua Clasă” devine baza succesului.

Anul care a urmat, piloţii maşinilor sport BMW au avut la dispoziţie o maşină break de un nou calibru, BMW 1800 TI. Această limuzină cu patru uşi din gama de modele BMW “Noua clasă” introdusă în 1962, a excelat, chiar şi în stadiul de producţie în serie, prin manevrabilitatea excelentă şi un motor puternic de 4 cilindri. Piloţii BMW au început apoi misiunea de a obţine o victorie majoritară în cele mai acerbe competiţii de curse şi raliuri din întreaga Europă. ÃŽn 1964, Hubert Hahne a obţinut locul întâi în German Circuit Championship şi în 1966, a fost încă odată învingător câştigător în European Touring Car Trophy, de această dată conducând un BMW 2000 TI cu un motor de o mărime mai mare. Anul care a urmat, Helmut Bein a câştigat 8 din 10 competiţii German Rally Championship conducând un BMW 1600, obţinând primul loc în fiecare clasă. ÃŽncă din 1967, BMW era deja dedicat curselor de Formula 2. ÃŽn timpul anilor care au urmat, motoare BMW de mare putere erau o necesitate pentru aproape fiecare echipă care participa la curse. BMW a dominat scena curselor cu nenumărate victorii în European Championship.

ÃŽncepând cu 1968 atât echipe cât şi piloţi particulari au continuat seria de victorii cu un nou, chiar şi mai puternic automobil, limuzină sport cu două uşi BMW 2002. ÃŽn 1968 şi 1969, European Touring Championship a fost câştigat de către Dieter Quester. ÃŽn timpul anilor ce au urmat, piloţii privaţi din întreaga Europă au reuşit să câştige numeroase campionate. Marca BMW devine sinonimă cu imaginea unui producător de automobile sport deosebite.
1972: ÃŽnfiinţarea BMW Motorsport GmbH.

A urmat înfiinţarea BMW Motorsport GmbH începând cu 1 mai 1972. Chris Amon, Toine Hezemans, Hans-Joachim Stuck şi Dieter Quester sunt aduşi de către BMW ca piloţi ai echipei de curse, iar Björn Waldegaard şi Achim Warmbold ca piloţi de raliuri. ÃŽn 1973, un 2002, cântărind doar 950 kg, cu un motor în 4 cilindri şi 4 valve, cu o putere maximă de 240 CP, a fost construit pentru a participa la raliuri. Şi un nou coupé break, despre care Jochen Neerpasch, Directorul diviziei Motorsport, spunea iniţial: “Datorită considerării anului 1973 drept un an de cercetare, nu ne putem baza pe câştigarea European Championship”. Maşinii i-a fost desemnat tipul de design 3.0 CSL, CS fiind derivat de la coupé-ul produs în serie, iar L fiind pentru “lightweight” (super-uşor). Portierele şi capota erau făcute din aluminiu, cutia de viteze în 5 trepte avea o carcasă de magneziu. Greutatea totală a maşinii era 1982 kg. ÃŽnsă, adevărata bijuterie se află sub capota – un motor cu 6 cilindri în linie, de 3340 cm3, cu 12 valve, injecţie, o rată de compresie de 11:1 şi o putere de 360 CP. Este ultimul motor cu 12 valve produs în scopul participării la curse, construit de BMW. Coupé-urile CSL purtând culorile de curse BMW, albastru, violet şi roşu, au devenit curând cunoscute în lumea curselor de maşini, ca fiind invincibile. Hans-Joachim Stuck şi Chris Amon au fost câştigătorii la Touring Car Grand Prix la Nurburgring. Câştigătorul la clasa touring a cursei Le Mans - 24 de ore, a fost BMW.
BMW 3.0 CSL – cea mai de succes maşina touring a timpului.

Coupé-ul de vis 3.0 CSL a devenit cea mai de succes maşina a timpului. ÃŽntre 1973 şi 1979, a triumfat în European Championship de 6 ori şi a dominat scena internaţională de maşini touring pentru aproape o decadă. BMW 3.0 CSL a devenit standul de test pentru o serie întreagă de inovaţii ale tehnicii. ÃŽn primul rând, începând cu 1973, a avut sub capota primul motor BMW de 6 cilindri ce beneficia de tehnologia 4 valve. ÃŽn al doilea rând, în 1974, a avut – pe bază de probe – primul sistem de frânare cu ABS cu mult înainte ca acesta să intre în producţia de serie pe BMW Seria 7. La sfârşitul carierei sale, a lăsat o performanţă impresionantă ca fiind un coupé turbo cu o putere de 800 CP. Motorsport GmbH a trimis cea mai puternică maşină BMW touring, condusă de Ronnie Peterson, pe circuitul de curse în 1976, un CSL cu un motor bi-turbo de 3,2 litri. Puterea acestei maşini chiar a fost limitata la 750 CP.

BMW Motorsport GmbH avea succes de şi în cadrul curselor Formula 2. 50 de motoare de 2 litri şi 4 valve i-au fost date lui March, care cu ajutorul cărora a câştigat 11 dintre cele 16 întreceri. ÃŽn 1973, Jean-Pierre Jarier a obţinut premiul din European Formula 2 cu un March care avea un motor BMW. ÃŽncepând din 1973 până în 1982, această unitate de putere a dominat categoria de 2 litri, câştigătorii titlurilor March-BMW fiind Patrick Depailler (1974), Bruno Giacomelli (1978), Marc Surer (1979) şi Corrado Fabi (1982). Dar motorul cu 4 cilindri şi capacitate de 2 litri a fost de asemenea foarte popular şi mulţi alţi participanţi la curse l-au adoptat. Cu puţin sub 1.000 au fost produse, majoritatea fiind versiuni cu mai mult de 300 CP sub capotă.
BMW 320i: Tehnologie de curse desăvârşită pentru prima oara într-o maşină touring.

ÃŽn perioada anilor ’70 noul BMW 320 a continuat a continuat cu tradiţia de succes a seriei 02 în grupul 5. După ce a fost transformată într-o performantă maşină de curse, noua maşină cu motor de 4 cilindri a provocat multă agitaţie prin câştigarea German Racing Championship. Această cursă a atras atenţia lumii întregi, datorită faptului că o maşină touring nu mai afişase până atunci aşa o tehnologie desăvârşită. Mai mult, caroseriile aveau spoilere enorme, care asigurau transferul imensei puteri a motorului către pistă. ÃŽn 1977, piloţi talentaţi precum Manfred Winkelhock, Marc Surer şi Eddie Cheever, au asigurat ceea ce era denumită BMW Junior Team, o mare doza de popularitate şi nenumărate succese în cadrul curselor.
Maşina sport de senzaţie a anului 1978: BMW M1.

Apoi a urmat realizarea treptată a unui proiect care avea să devină prima maşină de competiţie construită de BMW Motorsport GmbH, care nu avea la bază o maşină de producţie în serie – M 1. La început, maşina sportivă de înalte performanţe cu un motor instalat în partea centrală a fost construită pentru FIA grup 4 din cadrul German Racing Championship. Caroseriile aveau sa fie produse de Lamborghini, tehnologia urmând a fi dezvoltata de BMW. ÃŽnsă, aveau să apară întârzieri şi caroseria a fost produsa în cele din urma la fabrica de caroserii Baur din Stuttgart. ÃŽntre timp, prea mult timp a fost irosit ca să se poată utiliza vehiculul aşa cum se planificase, aşadar Jochen Neerpasch, director al BMW Motorsport, împreună cu Bernie Ecclestone şi Max Mosley, au decis sa lanseze Procar Series. Acest eveniment a avut loc înaintea celor mai multe dintre cursele European Formula 1 Grand Prix ţinute în sezonul 1979/80.

A fost necesar ca cel puţin 400 sa fie construite pentru ca aceasta maşină să poată fi înscrisă în curse. Din acest motiv, maşina cu motorul instalat în partea centrala – M1 avea doar 1,14 metri înălţime – era disponibilă de asemenea şi ca maşină de stradă. Bolidul de curse având 277 CP disponibili, costa 100.000 DM în 1978, dar cererea pieţei a depăşit cu mult numerul de producţie. ÃŽn final, ţinând cont de testele făcute de importante reviste de maşini, M1 era clar cea mai rapidă maşină sport germană de pe strada. ÃŽn testele din 1979, M1 a atins o viteză maximă de 264,7 km/h. Asta însă nu este nimic comparat cu maşina de competiţie. Cu 470 CP sub capotă, piloţii Procar erau capabili să atingă o viteză mai mare de 300 km/h. Alte măsuri de optimizare precum şi 2 turbine au mărit în final puterea motorului la între 850 CP şi 950 CP.
Formula 1: BMW face din motorul turbo un campion.

La începutul anilor ’80, BMW a decis sa îşi arate competenţa în cea mai înaltă categorie de curse motorizate. ÃŽn aprilie 1980, BMW şi-a anunţat oficial intenţia de a concura în cadrul curselor de Formula 1. Dintr-un motor cu 4 cilindri, cu doar 1,5 litri şi bazat pe un bloc de motor de producţie în serie, echipa de specialişti, condusă de “vrăjitorul motoarelor” Paul Rosche, a conceput în doar câţiva ani o unitate de putere pentru Formula 1 care oferea o incredibila putere de 1.200 CP. Acest lucru a fost posibil datorita celor 16 valve şi o turbina care pentru prima data în Formula 1, era controlata electronic.

Antrenamentul a început în 1981. O maşină Brabham având acest motor BMW şi-a făcut prima apariţie în Grand Prix un an mai târziu. Chiar de la început, acest motor şi-a demonstrat superioritatea pe pista de curse. Dar cel mai mare succes a urmat în 1983. După doar 630 de zile trecute de la premiera sa, maşina Brabham BMW a fost conduse către victorie în cadrul World Championship de către brazilianul Nelson Piquet.
1986: M3 îşi face debutul ca fiind cea mai de succes maşină touring.

După abandonarea angajamentului pentru cursele Formula 1, BMW Motorsport GmbH şi-a canalizat toată energia proaspăt acumulată în cursele de maşini touring. Urmarea a fost introducerea lui M3 în 1986. Maşina compactă cu două uşi a fost prima paralelă de dezvoltare făcută de BMW pentru o maşină concepută atât pentru producţia în serie cat şi pentru sport. Versiunea de stradă – a fost necesară producţia a 5.000 de asemenea maşini pentru ca aceasta să fie calificată drept o maşina touring – a fost concepută chiar de la bun început în ideea curselor şi specific modificată pentru a fi conform regulamentele clasei A.

Rezultatul a fost un succes covârşitor pentru BMW. Chiar de la început, maşina de curse albă ca zăpada şi purtând culorile BMW Motorsport a fost capabilă să obţină o serie de victorii, trofee şi titluri. Conducând această maşină, italianul Roberto Ravaglia a câştigat World Touring Car Championship din 1987 – primul şi singurul titlu desemnat în aceasta categorie de vehicule.

Limuzina de mare performantă, a cărui versiune standard deja avea un motor de cu 4 cilindri şi 4 valve de 195 CP şi de asemenea un catalizator, a reprezentat un punct de referinţă pentru viitorul sportului motorizat. ÃŽn timpul următorilor cinci ani, M3 a fost un lider de necontestat în domeniul sportului maşinilor touring în cursele internaţionale. Câştigând deja câteva victorii în European Touring Car Championship, 2 victorii în German Touring Car Championship, şi de asemenea multe alte victorii şi titluri de campion în multe alte evenimente internaţionale, a devenit cea mai de succes maşina touring a lumii.
Super maşini touring: vedetele anilor ‘90.

ÃŽn perioada anilor ’90, a apărut o nouă categorie în sfera maşinilor touring: Super maşini touring, care sunt mai mult apropiate de surorile lor de producţie în serie decât de predecesorii lor. BMW a produs a întreagă nouă serie de modele de succes care au urmat paşii de succes ai lui M3.

La sfârşitul anului 1997, BMW 320i (E36) a câştigat World Cup, desemnată de către Federaţia Internaţională de Automobile (FIA) ca fiind cea mai de succes maşină touring, Mai mult, BMW 320i a câştigat în total 29 de campionate mondiale între 1993 şi 1998. ÃŽn această listă erau incluse trei titluri germane obţinute de Johnny Cecotto şi Joachim Winkelhock. ÃŽn urma succesului său din Germania, Winkelhock a reuşit o performantă similară în UK. ÃŽn 1993, “smoking Jo” era deja un campion BTCC deosebit de popular. El a câştigat cel de al treilea campionat britanic succesiv, pentru BMW. Will Hoy (’91) şi Tim Harvey (’92) au reuşit să obţină acest titlu înaintea sa.
Le Mans: Motorul cu 12 cilindri BMW, domină cursa de 24 de ore.

Un nou motor M Power a sărbătorit un succes deosebit în 1995. Maşina sport McLaren BMW cu un motor cu 12 cilindri de 6 litri care era bazat pe motorul de la 750i, a obţinut victoria în cursa de 24 de ore Le Mans. Cu tehnologia de patru valve, un arbore cotit din titan şi un ambreiaj de aluminiu, motorul V12 oferea o putere de 600 CP. BMW sărbătorea cel mai mare succes al său cu acest motor în 1999, când BMW V12 LMR a fost câştigătorul absolut al legendarei curse de 24 de ore Le Mans.

Având un motor diesel de generaţie nouă, BMW 320d a obţinut victoria în cursa de 24 de ore la Nurburgring în 1998. Mulţumita combinaţiei dintre înalta performanţă datorată injecţiei directe şi tradiţionala economie de combustibil diesel, maşina a rămas neînvinsă pe parcursul acestei curse de anduranţă. Acesta este un exemplu în care istoria s-a repetat mai mult sau mai puţin, deoarece unul dintre piloţii BMW de succes a fost Hans-Joachim Stuck, care a câştigat exact aceeaşi cursa pentru BMW în 1970 când avea doar 19 ani.
2000: BMW se întoarce la cursele de Formula 1.

După 13 ani de absenţă în Formula 1, BMW s-a întors fulgerător, concentrându-se pentru început asupra celui mai înalt eşalon al sportului motorizat. Dar nu pentru mult timp. ÃŽn 2001, noul BMW M3 GTR cu un motor V8 de 450 CP a luat locul în grila de start pentru prima dată. Cel mai puternic M3 construit vreodată a reprezentat standardul în clasa GT din American Le Mans Series (ALMS), făcându-şi o apariţie impresionantă: 2 vehicule au fost introduse de către echipa BMW Motorsport sub conducerea lui Charly Lamm, şi alte 2 vehicule au fost introduse de către echipa americana BMW Team PTG condusa de Tom Milner, care este de origine germană. Noul coupé a obţinut şapte victorii în zece curse, plus şase plecări din pole position. Pilotul echipei BMW, Jörg Müller, a fost câştigător al Drivers’ Championship la clasa GT, BMW Motorsport a obţinut victoria în clasamentul echipelor, şi BMW a fost “campion de marcă” în cel mai important segment de piaţă al companiei.
2001: O reîntoarcere în scena maşinilor touring.

ÃŽn 2001, BMW a preluat conducerea în noul European Super Production Championship (ESPC) pentru producţia maşinilor touring. După 10 întreceri, Peter Kox din Olanda şi BMW Team Germany erau noii campioni ai maşinilor touring. Kox a câştigat titlul conducând un BMW 320i cu un motor de 240 CP, cu doar 3 puncte avans în faţa conaţionalului său care conducea pentru BMW Team Netherlands.

ÃŽn 2002, BMW a obţinut locul doi în timpul revenirii campionatului European Touring Car Championship. Un total de 6 echipe internaţionale şi până la opt maşini BMW 320i au pus la cale un spectacol de primă clasă în cele de zece întreceri ale campionatului FIA, European Touring Car Championship (ETCC). Echipele cliente au condus maşini BMW 320i de serie şi au fost asistate de organizaţii de vânzări BMW din Belgia, Germania, UK, Olanda, Sicilia şi Spania.

Pentru sezonul 2003 BMW Motorsport a continuat cu dezvoltarea lui 320i cu un motor de 6 cilindri în linie. ÃŽn timpul acestui sezon, trei echipe au adus la linia de start un total de cinci vehicule BMW 320i, fiecare dintre ele oferind 260 CP. Aici este locul unde şi-au arătat adevăratele culori – oglinzile laterale ale maşinilor touring de 2 litri purtau culorile naţionale ale organizaţiei BMW care îşi oferise suportul. BMW a terminat sezonul cu succes, echipele naţionale câştigând un total de 290 de puncte şi asigurând astfel pentru BMW titlul de campion în clasamentul de producători, după 20 de curse în acel sezon. Totuşi, piloţii BMW au terminat cu mana goala în cursa finala de la Monza din acel sezon.
2003: Pentru prima data în istorie, o femeie devine campioană a curselor de maşini touring – cu ajutorul unui BMW.

2003 a fost martor al unei alte premieri a maşinilor touring BMW, Claudia Hürtgen câştigând un titlu în cursele de maşini touring din Germania. Doamna din Aachen a asigurat victoria în clasamentul principal al German Touring Car Challenge, conducând un BMW 320i. Acest titlu a fost acordat către BMW pentru a patra oara în istoria de noua ani a DTC.

ÃŽn 2004, mulţi alţi piloţi cunoscuţi au concurat în ETCC, inclusiv Alessandro Zanardi, Jörg şi Dirk Müller, conducând pentru echipa Schnitzer, britanicul Andy Priaulx şi campionul din 2002, Fabrizio Giovanardi. Toţi aceşti piloţi vor încerca să ducă mai departe impresionantul record de succese al BMW în cadrul curselor de maşini touring. Echipele naţionale BMW vor ţinti spre câştigarea titlurilor individuale cât şi spre încoronarea mărcii. Sportul motorizat BMW rămâne palpitant. Chiar şi după 75 de ani.


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
Avionul Eurofighter a invins de doua ori Ferrari-ul pilotat de Schumacher

Monopostul Ferrari 2003-GA, pilotat de germanul Michael Schumacher, de sase ori campion mondial de Formula 1, a fost depasit pe distantele de 900 si 1.200 de metri, de avionul de lupta Eurofighter, intr-o intrecere desfasurata,  pe aeroportul "Baccarini" din Grosseto (Italia). La inceput, Schumacher a reusit sa intreaca avionul de vanatoare, care a fost condus de astronautul si pilotul de incercari italian Maurizio Cheli, intr-o cursa desfasurata pe distanta de 600 de metri. Monopostul Formula 1 cantareste 600 de kilograme si atinge o viteza maxima de 369 km/h, in timp ce Eurofighter cantareste 21 de tone si are o viteza maxima de 2.450 km/h. "A fost o experienta interesanta. Sunt fericit ca am participat la aceasta cursa. A fost impresionant", a declarat Schumacher. Pilotul Maurizio Cheli a spus ca a fost dificil sa intreaca monopostul Ferrari. Intrebat daca prefera mai mult sa se intreaca cu un avion decat cu pilotul columbian Juan Pablo Montoya, campionul german a precizat ca la aceasta cursa cu avionul a fost mai putina presiune. Prima cursa dintre o masina si un avion a avut loc in anul 1931, cand Tazio Nuvolari, la volanul unui Alfa Romeo 2300, a fost invins de avionul Caproni 100. In anul 1981, canadianul Gilles Villeneuve, pe un Ferrari 126 CK turbo, a invins, intr-o cursa pe 1.000 de metri, avionul F-104.


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
===Formula 1===
                                 
                                  -asa incepi sa o cunosti-




Alfabetul este primul pas spre cunoastere. Inainte sa scrii sau inainte sa citesti trebuie sa cunosti alfabetul. Inainte de a comunica ceva si de a reusi sa te faci inteles trebuie sa stapanesti tainele alfabetului. Fiecare limba are un alfabet asa cum fiecare lucru are tainele lui. Dar cine spune ca nu exista un alfabet propriu pentru fiecare dintre noi, pentru fiecare obiect, chiar pentru fiecare sport?! Voi incerca sa creez un alfabet al F1 care poate va mai descoperi un pic din tainele ei (F1) pt necunoscatori...

A stands for AYRTON SENNA DA SILVA, unul dintre cei mai iubiti piloti de Formula 1 care au existat vreodata. Multi spun ca el este de departe cel mai valoros pilot din toata istoria, un geniu al motorsportului, cu un stil inegalabil si inconfundabil. Un om al superlativelor, de 3 ori campion mondial in F1 cu McLaren, a acumulat 41 victorii si 65 de plecari de pe prima linie a grilei de start. Din nefericire dispare prea devreme de pe scena F1, la numai 34 de ani, in urma unui accident letal in virajul Tamburello al circuitului care adaposteste MP al statului San Marino. A dat Formulei 1 siguranta caci dupa moartea Marelui Senna nici un pilot nu a mai rasplatit pasiunea sa pe pista cu moartea...

B stands for BRIDGESTONE, al doilea mare producator de tot ceea ce tine de cauciucuri pe glob (dupa Michelin), principal furnizor de pneuri in Formula 1 (recunoscut mai ales dupa performantele echipei Ferrari); pierde teren in ultima vreme in fata celor de la Michelin (in prezent furnizeaza pneuri doar pentru 5 echipe din F1: Ferrari, Williams, Toyota, Super Aguri si Spyker MF1 Team) dar din fericire pentru japonezi datorita lui Bernie Ecclestone (boss-ul Formulei 1, supranumit "The Supremo" din 2007 si pana in 2010 vor fi singurii furnizori de pneuri din F1.

C stands for CHAMPAGNE, bautura cu care se sarbatoreste clasarea pe podium intr-o cursa de F1. Bataia cu sampanie este unul dintre cele mai asteptate momente ale cursei.

D stands for DIETRICH MATESCHITZ, cel mai bogat om din F1, un bilionar austriac care a cumparat echipa Jaguar pentru a o transforma in Red Bull Racing, echipa care promoveaza firma Red Bull, (alaturi de Toro Rosso, un alt Red Bull dar pe italiana) al carui actionar majoritar este. Mai detine printre altele o insula de lux in Arhipelagul Fiji, o echipa de fotbal numita initial SV Austria Salzburg, actual Red Bull Salzburg si un club de fotbal american numit initial MetroStars, actual Red Bull New York.

E stands for ELERON, cuvant care provine din franceza ("eleroane", tradus ca la carte inseamna "aripioara". Este piesa de baza in construirea aerodinamicii masinilor si a avioanelor. Asigura echilibru si viteza masinii de Formula1. Poate fi lateral, frontal sau dorsal. Pierderea unui eleron pentru o masina de F1 inseamna pierderea echilibrului monopostului si duce de cele mai multe ori la un abandon.

F stands for FERRARI, manufacturier de masini sport italian, creat in 1929 la Maranello de catre  Enzo Ferrari cu numele de Scuderia Ferrari. Echipa cu cea mai lunga istorie si ce mai mare glorie in F1. Are la activ 57 de sezoane, 190 de victorii, 187 plecari de pe prima linie a grilei de start, 14 titluri la costructori si 14 la piloti. Cel mai prost sezon al echipei a fost in 1980, atunci cand a terminat pe locul 10 iar cel mai bun sezon a fost in 2004 cand a castigat detasat titlul cu 262 de puncte! Cel mai titrat pilot al sau este de departe Michael Schumacher, un simbol Ferrari.

G stands for GRID-GIRLS, cunoscute mai mult ca Pitbabes, frumoasele din F1 care clatesc ochii pasionatilor de F1 si ochii pilotilor care au renume de Playboy, datorita incercarilor la care sunt supusi de frumoasele Grid-Girls. Viteza atrage femeile frumoase, iar femeile frumoase atrag banii.

H stands for HANS (Head and Neck Support System), sistem inovator de protectie a pilotilor devenit obligatoriu in F1 in 2003. Reduce consistent riscul fracturilor de gat si cap, fracturi care au fost principala cauza a mortii pilotilor in motorsporturi.

I stands for IMOLA, circuit cunoscut mai ales pentru accidentele grave produse ('82 Gilles Villeneuve, in curba care astazi ii poarta numele, '86 Nelson Piquet, '87  Gerhard Berger dar mai ales cele din '94 Barrichello, Ratzenberger si Ayrton Senna-ultimii 2 pierzandu-si chiar viata). Putine circuite exprima aceeasi adoratie pentru sportul cu motor cum o face Imola. Circuitul este locat chiar in inima tarii care are marca Ferrari si este la o aruncatura de piatra de Modena si Maranello. Este casa tifosilor si un loc de pelerinaj pentru orice fan italian al sportului cu motor. Recordman de victorii pe acest circuit este Michael Schumacher, cu 7 reusite. Momentan este exclus din calendarul competitional F1 din 2007.

J stands for JUAN MANUEL FANGIO, pilot argentinian de F1 legendar. Supranumit "The Maestro" este considerat unul dintre cei mai buni piloti de F1 care au existat vreodata. Este singurul pilot care a castigat 5 titluri mondiale cu 4 echipe diferite: Alfa Romeo, Ferrari, Mercedes Benz, Maseratti.

K stands for KARTING, prescurtare de la Kart Racing. Kart-urile sunt masini de F1 in miniatura, cu un mecanism mai simplu si viteza mai redusa. Sunt de asemenea punctul de plecare al oricarui pilot care vrea sa faca istorie in Motorsport. Multi dintre marii piloti de F1 au fost prima data campioni la Karting si apoi la F1 (Exemple: Ayrton Senna, Michael Schumacher, Alain Prost, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen).

L stands for LOTUS,  una din cele mai titrate echipe de F1 ale anilor '60, '70. Fondata de Colin Chapman in Anglia anului 1952, a fost echipa care a adus si a revolutionat aerodinamica in F1. In palmaresul sau intra 7 titluri la constructori, 6 titluri la piloti, 79 de victorii, 107 de plecari de pe prima linie a grilei de start plus cateva victorii in cursa de 2 de ore de la Le Mans. Piloti celebri ca Graham Hill, Stirling Moss, Jochen Rindt, Jim Clark, Emerson Fittipaldi, Mario Andretti, Nigel Mansell, Ayrton Senna, Johnny Herbert si Mika Hakkinen i-au calcat pragul.

M stands for MICHAEL SCHUMACHER & MCLAREN MERCEDES. Michael Schumacher este, statistic, cel mai de succes pilot din istoria Formulei1. Are cele mai multe titluri de campion (7), cele mai multe victorii (91), cele mai multe tururi rapide (75) cele mai multe plecari din poleposition (68) si cele mai multe victorii intr-un singur sezon. A concurat pentru Benetton cu care a castigat 2 titluri in '94 si '95 si a facut istorie impreuna cu Ferrari din '96 pana in '06 (cu 5 titluri castigate). Echipa McLaren a preluat denumirea de Mercedes abia in anul 1997.  Este o echipe de origini britanice, formata de un neo-zeelandez!, Bruce McLaren, si are sediul la Woking in Anglia. Pe parcursul anilor a avut mai multe denumiri ca Marlboro McLaren, West McLaren Mercedes, Team McLaren Mercedes iar de la anul se va numi Vodafone McLaren Mercedes, intrucat sponsorul de telefonie mobila cunoscut international a decis sa schimbe Ferrari pentru McLaren. Are un palmares demn de luat in considerare, care cuprinde 8 titluri la constructori, 11 titluri la piloti si 148 de victorii. Este echipa de F1 care castiga cei mai multi bani din sponsorizari, de-a lungul anilor nume importante din marketing alaturandu-li-se.  Piloti mari ca Jody Sheckter, Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet, Gilles Villeneuve, Alain Prost, Niki Lauda, Keke Rosberg, Ayrton Senna si Mika Hakkinen au trecut pe la McLaren. Incepand insa cu anii '90 Mclaren a intrat intr-un con de umbra si in afara unor mici zvacniri de orgoliu (titlurile cu Mika Hakkinen) nu a mai atins performantele de altadata.

N stands for NICOTINE, tutunul fiind unul din cele mai promovate produse de F1 pana in 2005 cand a aparut interdictie pentru reclama la tutun in majoriatea Marilor Premii. Marci ca Marlboro (Ferrari), Lucky Strike (Honda), West (Mclaren Mercedes), Mild Seven (Renault) au profitat imens de pe urma reclamei facute de echipe, echipe care evident primeau sume colosale de la firmele de tutun.

O stands for ONE (1), formula one, number one, one aim=victoria, one place =1st place.

P stands for POLEPOSITION, cel mai vanat si dorit loc de pe grila de start, care ii revine celui mai rapid pilot din ziua calificarilor. Un pole este de multe ori echivalentul unei victorii, pe un circuit lent unde nu se pot face depasiri.

Q stands for QUICK, calitate obligatorie pe care trebuie sa o aiba un pilot pentru a face fata cu brio obstacolelor din F1 si mai ales pentru a rezista in acest sport. Si nu trebuie sa fii rapid numai din punct de vedere al deplasarii ci si al gandirii, caci in F1 o mica ezitare te costa foarte mult, uneori chiar viata...

R stands for ROBERT KUBICA, primul polonez din F1 care la a treia sa cursa disputata in F1 s-a clasat pe locul 3.

S stands for SPA FRANCORCHAMPS, cel mai iubit Mare Premiu de F1 din calendar, un circiut "Montagne Rousse",  singurul MP in care pilotii prefera sa piloteze pe ploaie si nu pe uscat.  Din aceste motive, la  Spa castiga intotdeauna cel mai tehnic dintre piloti si evident cel mai rapid pilot pe ploaie, domeniu in care Michael Schumacher este campion. Este cunoscut pentru virajul Eau Rouge (sau Whoah Rouge!), unul din cele mai faimoase si periculoase viraje din F1.

T stands for TETE-A-QUEUE, derapaj sau drifting, manevra efectuata de piloti cand sunt nevoiti sa evite ceva, sa revina pe pista sau sa intoarca monopostul. Un sport de indeminare, inventat de japonezi, in care pilotii incearca sa controleze masina in timp ce aceasta aluneca, dintr-o parte in alta, la viteze mari. Aceasta tehnica permite mentinerea unei viteze ridicate in timpul abordarii unui viraj si mentinerea unei rezerve suficiente de putere pentru iesirea din curba. La o viteza suficient de mare pentru a permite derapajul puntii spate, se schimba viteza intr-o treapta inferioara, se elibereaza pedala de ambreiaj, rotind volanul catre interiorul curbei sau catre directia spre care dorim sa viram, dupa care se trage frina de mina pina in momentul in care puntea din spate incepe sa derapeze catre exteriorul curbei sau catre directia opusa celei spre care dorim sa viram. In momentul in care masina a inceput derapajul, se elibereaza frina de mina, in timp ce volanul se roteste catre directia spre care derapeaza puntea spate. Concomitent cu aceste manevre, se accelereaza puternic, fara a atinge frina sau ambreiajul.

U stands for UCB (United Colors of Benetton), marca recunoscuta international care l-a adus pe Flavio Briatore, Boss-ul Renault in F1 si care a ajutat la crearea echipei Benetton Renault.

V stands for V8, motor cu 8 cilindri care a luat locul celui cu 10 cilindri in F1. Curios este faptul ca chiar daca motorul V8 este mai slab decat cel V10, mecanicii F1 au reusit sa adapteze in asemenea mod aerodinamica masinii la motor incat performantele sunt chiar mai bune decat cele cu un v10.

W stands for WIN, WIN, WIN, deviza tuturor echipelor si pilotilor din F1 care risca si dau tot ce au mai bu pe pista pentru a castiga cat mai multe puncte si a ajunge campioni mondiali.

X stands for X-PLODE, explozibil pentru atmosfera de pe pista, sunetul motoareleor si temperatura pneurilor. Este de asemenea lucrul cel mai de nedorit pentru un pneu sau un motor care implica in majoritatea cazurilor abandonul pilotului.

Y stands for YAMAMOTO, pilotul japonez care este urmasul lui Sato In F1. Ca si Takuma, Sakon Yamamoto este un maestru al gafelor in F1, in doar 7 curse, dintre care a terminat 1 (si asta la 2-3 tururi in spate) a spart 2 motoare, a rupt un sasiu, a iesit in decor de nenumarate ori, a incurcat circulatia ca pilot intarziat ce este, s-a introdus vrand nevrand in lupta pentru titlul mondial, imprastiind cauciuc pe pista in sesiunea de calificari de la MP al Italiei, fapt ce l-a facut pe Fernando Alonso sa incetinesca (datorita resturilor de pe pista) si sa il incetinesca neintentionat si pe Felipe Massa. Acest lucru a dus la penalizarea lui cu 5 pozitii pe grila de start. Chiar si asa, japonezii se incapataneza sa investesca in pilotii lor nebunatici, echipa Super Aguri F1 fiind special creata pentru pilotii japonezi.

Z stands for ZSOLT BAUMGARTNER, primul pilot ungur din F1 (si la asta ne-au luat-o inainte) care a concurat remarcabil pentru una din cele mai slabe echipe din f1, Minardi si a si castigat primul punct pentru aceasta echipa dupa o perioada de 2 ani. Michael Schumacher spunea despre el ca este cel mai inteligent pilot care concureaza pentru echipe de mana a 2a pe care l- a intalnit.


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
O analiza a celei de-a treia parti din sezonul 2006 de Formula 1

Un sezon pe muchie de cutit

A fost distractie. A fost tensiune. Au fost scandaluri. Au fost controverse. Au fost penalizari. Au fost accidente, depasiri, rasturnari spectaculoase de situatie, noi castigatori de Mari Premii. A fost sezonul 2006 de Formula 1. A trecut mai mult de o luna de la finalul inca unui sezon de viteza nebuna pe circuitele lumii. 18 piste au fost binecuvantate de spectacolul Marelui Circ, de mirosurile "automobilistice", de talentul pilotilor din varful performantei pe 4 roti. Batalia a fost dusa pana in ultima cursa, desi scorurile erau deja stabilite inca de la cursa anterioara, Marele Premiu al Japoniei. Acum ca lucrurile s-au asezat, putem arunca o privire in urma, peste tot ce s-a intamplat, dar ne putem de asemenea uita si spre sezonul urmator si chiar inaintea testelor de iarna, sa ne formam o parere despre cum s-ar putea aranja echipele in clasamentul lui 2007. Vom incepe printr-o scurta trecere in revista a ultimelor 6 curse ale sezonului 2006.

Ungaria: prima victorie pentru Honda si Button

Pe un circuit destul de plicticos (de obicei), a avut loc cea mai frumoasa cursa a anului 2006. Senzationalul Mare Premiu al Ungariei le-a avut pe toate: performante stralucite, esecuri lamentabile, erori de pilotaj, greseli de strategie, probleme mecanice, toate conditiile posibile de vreme si ca sa fie ghiveciul complet, un castigator care nu mai urcase niciodata in trecut pe prima treapta a podiumului de premiere in Formula 1. Alonso a cazut victima unei greseli a echipei, Schumacher a fost victima strategiei Ferrari si a propriei sale dorinte de succes, iar Raikkonen a abandonat ca urmare a erorii unui alt pilot (Vitantonio Liuzzi). Robert Kubica s-a comportat exemplar la prima sa cursa de Formula 1, iar Pedro de la Rosa a urcat pentru prima oara pe podium in Formula 1, direct pe locul 2. Dar pana la urma, reteta succesului au avut-o Honda. Cine s-ar fi asteptat? Plecat de pe locul 14, pilotul britanic de la Honda a reusit, in sfarsit, dupa o foarte lunga asteptare, sa revendice victoria intr-un Mare Premiu. Dupa weekend-ul din Ungaria, Michael Schumacher s-a mai apropiat cu un punct de Alonso, diferenta devenind de 10 puncte.

Turcia: Ferrari in continuare pe val

Desi au pornit ca favoriti in Marele Premiu al Turciei, de pe prima linie a grilei de start, Massa si Schumacher nu au reusit sa asigure dubla. O greseala a lui Liuzzi a scos Safety Car-ul pe pista, iar septuplul Campion Mondial s-a trezit asteptand la boxe dupa coechipierul sau, care intrase primul pentru alimentare si schimb de pneuri. Alonso a revendicat atunci locul 2 si desi nu a putut sa il atace pe brazilianul de la Ferrari, a reusit sa-si pastreze locul in fata rivalului sau principal in Campionat. Astfel, distanta dintre cei doi s-a marit la 12 puncte, si daca Raikkonen nu ar fi gresit abordarea unui viraj, ar fi fost 14 puncte (dat fiind ca Schumacher a reusit sa-l depaseasca pe finlandez din cauza unei astfel de greseli). Ferrari au plecat cu fruntea sus din Turcia, reusind sa subtieze avansul celor de la Renault la Constructori cu cateva puncte serioase, iar Felipe Massa a fost in culmea fericirii, dat fiind ca si-a adaugat numele pe marea lista a pilotilor castigatori de Mari Premii.

Italia: Schumacher castiga si isi anunta retragerea din sport

Probabil a fost important pentru Michael Schumacher sa-si anunte retragerea din Formula 1 intr-un moment de glorie. Asa a si facut. Germanul a dominat Marele Premiu al Italiei, ducand la bun sfarsit misiunea de a ii pune pe Ferrari in frunte in Clasamentul la Constructori, pentru prima oara in sezonul 2006. Sauber BMW au avut o comportare foarte buna pe tot parcursul cursei, demonstrand superioritatea V8-ului BMW, Monza fiind in principal un circuit de motor. Daca Ferrari s-au putut lauda cu un weekend aproape perfect, Renault au plecat extrem de dezamagiti din Italia. Noul motor adus pentru Fernando Alonso a cedat in timpul cursei, periclitand sansele spaniolului la Titlu si chiar mai grav decat atat: aruncand o umbra amenintatoare peste calculele celor de la Renault cu privire la fiabilitatea pachetului competitional oferit pilotilor, fiabilitate care le-a adus anul trecut dubla la Titluri cat si anul acesta avansul sanatos de care se bucurau odata in Campionate.

China: Schumacher il egaleaza pe Alonso in Campionatul la Piloti

La cele doua editii precedente ale Marelui Premiu disputat pe circuitul de la Shanghai, Michael Schumacher a avut doar ghinioane si probleme de tot soiul. Nici anul acesta nu prea parea ca germanul va scapa, dupa ce pista umeda din calificari a facut din nou ravagii printre pilotii incaltati cu pneuri Bridgestone. Singurul pilot care a ajuns in top 13 a fost Schumacher, cu al sau loc 6, pozitie de pe care parea foarte putin probabil ca va reusi sa faca ceva, mai ales ca si ziua de Duminica a debutat cu o pista uda. Intr-adevar, Ferrari-urile au avut mari probleme la inceput. Dar pe masura ce pista s-a uscat, problemele au trecut in ograda vecinilor, atat Alonso cat si Fisichella avand unele probleme cu aderenta. In conditii intermediare si de uscat, gumele Bridgestone au avut un oarescare avantaj, iar Michael Schumacher a pilotat excelent pentru a reusi o victorie in fata lui Alonso si Fisichella, egalandu-l pe spaniol in Campionatul la Piloti.

Japonia: catastrofa pentru Ferrari

Toate visele Scuderiei s-au innecat in fumul albicios scuipat de 248 F1-ul lui Michael Schumacher cand deja cursa trecuse de mult de jumatatea ei. Alonso, pe 2 in momentul respectiv, s-a trezit cu victoria in brate. Dupa ce cu doar o saptamana in urma isi lua la rost echipa si coechipierul, atitudinea lui Alonso fata de Renault s-a schimbat brusc, spaniolul amintindu-si sa le multumeasca totusi pentru munca depusa pe tot parcursul Campionatului. De partea cealalta a baricadei, Schumacher s-a comportat exemplar, consolandu-si echipa si mecanicii in urma dezamagirii suferite. Cu doar o cursa ramasa, diferenta dintre Alonso si Schumacher a revenit la 10 puncte. Deja se stia cine va fi Campionul Mondial. Si nici la Constructori nu prea se intrevedeau surprize.

Brazilia: Renault si Alonso, Campioni

Renault au venit in Brazilia cu temele facute: un motor ultra fiabil pentru Alonso si Fisichella si o strategie cat mai pasnica, menita sa il trimita pe Alonso in siguranta in puncte, pentru castigarea Titlului la Piloti si al celui la Constructori. Ferrari stiau ca nu mai exista nimic de pierdut. Asa ca au riscat pana la capat, aducand in Brazilia o configuratie extrem de agresiva, cu un motor mai puternic cu aproximativ 20 de cai putere. Dat fiind ca era oricum ultima cursa, motorul a putut fi impins putin peste limita uzuala, acesta ne mai necesitand sa reziste intr-o cursa viitoare. Toata lumea a stiut ca fara o problema tehnica, Ferrari vor fi de neoprit. Si asa a si fost, pana in ultima mansa a calificarilor cand Schumacher a avut un necaz la pompa de carburant. Pornit de pe 10, germanul a patit-o si in cursa, suferind o pana. Massa, plecat din Pole, a castigat cursa fara probleme, spre extazul fanilor brazilieni. Schumacher a parasit Formula 1 cu o prestatie glorioasa, care l-a vazut ajuns de pe 10 pe 5, apoi cazut pe ultimul loc din cauza unei pene, apoi facand depasiri peste depasiri pana cand a ajuns inapoi in frunte, unde, in ultimele tururi, a executat o manevra maiestuoasa, furandu-i locul 4 lui Kimi Raikkonen cu mare stil. Un mare Campion si un imens talent a parasit lumea motorsportului...

Renault

Pentru al doilea an consecutiv, Renault au terminat in frunte. Bravo lor. O merita. Au inceput sezonul in forta, cu o masina excelenta care s-a dovedit pana la final a fi cea mai fiabila de pe parcursul Campionatului. Alonso a pilotat aproape fara greseala, dar atitudinea sa fata de echipa a lasat de dorit cu multe ocazii. Pentru sezonul urmator, Renault au mult de munca: Fisichella (o stim cu totii) nu va fi Campion Mondial iar de la Kovalainen nu prea ne putem astepta la constanta, dat fiind ca va fi primul sau an in Formula 1. Renault au foarte slabe sanse la Titluri, chiar si cu o masina mult superioara decat echipamentele rivalilor (ceea ce pare putin probabil dat fiind ca performantele dintre masini se apropie tot mai mult).

Ferrari

Infranti inca de la inceput, au ratat sansa de a schimba ceva pe ultima suta de metri. Acum, Ferrari trebuie sa se gandeasca la viitor. Raikkonen vine in locul lui Schumacher si continuitatea echipei este asigurata de Felipe Massa, castigator deja a doua curse in primul sau an la Ferrari. Tanarul brazilian promite, si cu siguranta ii va da de furca lui Kimi. Ferrari au multe sanse de a inhata anul viitor titlurile, mai ales data fiind relatia lor mai apropiata cu Bridgestone (care vor fi obligati sa furnizeze pneuri identice tuturor echipelor), relatie care tine de multi ani: italienii stiu sa construiasca un monopost care sa foloseasca bine gumele producatorului nipon.

McLaren Mercedes

Cu Alonso la bord, cu siguranta ca McLaren se simt mai bine. Dar va vindeca aparitia spaniolului ca prin minune clasicele probleme de fiabilitate de la echipa britanica? Evident ca nu. Tot personalul tehnic va trebui sa lucreze pe rupte pentru a aduce la inceputul anului 2007 o masina performanta (si fiabila!) la Marele Premiu al Australiei. Si cu concurenta din ultimul an, nu va fi simplu. Deloc. Iar daca McLaren vor continua in stilul de acum, vom vedea nu numai monoposturi fumegand, ci si pe Alonso fumegand. Poate atunci isi va da seama ce a insemnat de fapt Renault...

Honda

Dupa ce au simtit gustul victoriei anul acesta pentru prima oara in foarte mult timp, Honda si-au mai astamparat probabil putin frustrarea. Dupa rezultatele din testele pre-sezon, multi ii dadeau pe niponi ca favoriti in lupta pentru titlu. Aiurea. Honda au demonstrat dupa primele 5 curse ca nici macar pentru locul 3 nu pot lupta. Oricum, a fost o lovitura grava aplicata ambitiilor echipei. Cu siguranta ceva oficiali din Tokyo au facut spume la gura cu cateva ocazii. Ramane de vazut ce rezultate vor avea anul viitor. Au ambitii mari si, spre deosebire de Toyota, au dovedit ca au potential.

Sauber BMW

De la anul vor fi doar BMW, dar pentru anul asta, va ramane in amintirea multora ca numele Sauber a reusit sa infranga Toyota. Un loc 5 onorabil obtinut cu mult efort dar si calm. Nu s-au stresat prea tare cei de la BMW, au adoptat campionatul relaxat si cu curaj. Sauber, o echipa care era experta in a face mult cu bani putini va avea cu siguranta rezultate mai bune cu ajutorul fondurilor si tehnologiei celor de la BMW. Anul viitor ar trebui sa vedem lucruri frumoase din partea lor.

Toyota

Toyota continua sa ramana cunoscuta in Formula 1 doar drept echipa cu cel mai mare buget. In afara de asta, nu se remarca prin mai nimic spectaculos. Fie sunt prea conservatori fie pur si simplu le lipseste pasiunea de castiga in Formula 1, ceva nu merge la Toyota. Anul viitor vor avea un (foarte) mic avantaj din faptul ca deja folosesc pneurile Bridgestone de 1 an si se presupune ca stiu sa construiasca o masina care sa functioneze bine pe aceste pneuri, astfel incat sa nu se mai faca de rusine la debut de sezon, poate in felul acesta reusesc sa-i infranga macar pe BMW.

Red Bull Ferrari

Aflata la al doilea an in Formula 1, tanara echipa Red Bull si-a mai pierdut din elanul debutului. Era de asteptat. Totusi, si-au pastrat spiritul glumet si monden, continuand sa investeasca mult in imagine. Pentru anul viitor, masina Red Bull este una dintre cele asteptate cu mult entuziasm, pentru ca este realizata de nimeni altul decat Adrian Newey, cel care a conceput dominatoarele masini McLaren ale deceniului trecut. Newey a insistat pe a avea un motor Renault, pe care il si are acum, motorul Ferrari fiind pasat catre Squadra Toro Rosso.

Williams Cosworth

Abandonati de BMW si tradati de Cosworth. Cam asta ar fi povestea echipei britanice pe anul 2006. La primul Mare Premiu, in Bahrein, au aratat bine si au promis mult, dar pentru urmatoarele 10 curse, probleme de fiabilitate peste alte probleme de fiabilitate. Nu e de mirare ca Williams au ales sa foloseasca propulsoare Toyota incepand cu anul viitor, lasandu-i pe Cosworth fara clienti in Formula 1. Vor reusi Williams ceva important cu Toyota anul viitor? Putin probabil. Adevarul trist il stim cu totii: timpul independentilor a trecut. Sunt condamnati la mediocritate sau nici macar la atat.

Squadra Toro Rosso Cosworth

Fosta echipa Minardi a reusit un punct in acest an... e de vina spiritul Red Bull, care se pare ca au un talent deosebit la debuturi de sezon. Oricum, punctul a fost obtinut intr-o cursa cu multe abandonuri. De anul viitor, echipa va beneficia de un motor Ferrari, ceea ce este foarte incurajator pentru ei. Cu o aerodinamica suficient de reusita, vor putea sa inscrie destule puncte si poate chiar sa se lupte serios cu Williams.

Spyker MF1 Toyota

Midland au avut o istorie tumultoasa anul acesta. Vreo 4, 5 luni de zvonuri de cumparare dupa care a urmat si achizitia propriu zisa, Alex Schneider lasandu-le echipa olandezilor de la Spyker (o marca mai exotica de masini sport). Spyker vor folosi un motor Ferrari anul viitor, ca si Squadra Toro Rosso. Va fi interesant sa vedem care dintre echipe va iesi in frunte, avand in vedere ca sunt doua grupari codase care folosesc acelasi motor.

 

Super Auguri Honda

A fost un an bun pentru Super Auguri. Desi n-au luat nici un punct, au reusit sa preia cu succes infrastructura fostei echipe Arrows si sa introduca un monopost nou pe la jumatatea sezonului. Pentru anul viitor, vor dori sa aiba o masina capabila de inscris puncte. Putin probabil ca vor reusi. Concurenta e acerba si Super Auguri, se stie, sunt doar o echipa de rodaj a celor de la Honda.

Concluzie

Cosworth, Michelin, Schumacher, Brawn si Todt parasesc cu totii Formula 1. Tinerii vin puternic din urma si fara Michelin, macar avem garantia unei diferentieri mai clare si mai corecte intre echipe si deci intre piloti. Anul acesta a dovedit ca noul format de calificari este corect si spectaculos si ca motoarele V8 nu au insemnat sfarsitul lumii in ceea ce priveste performanta. Era cat pe ce sa avem cateva recorduri ale anilor trecuti doborate. Incepand cu anul viitor, vitezele vor scadea si mai mult, dat fiind ca Bridgestone sunt obligati de catre FIA sa produca pneuri de o anumita specificatie, mai putin performanta. Mai sunt si alte schimbari, dar le vom discuta la vremea lor si in alte articole. Pana una alta, am fost tratati cu cel mai incins Campionat din ultimii 5 ani, si orice critic al lui Max Mosley trebuie sa-i recunoasca si meritele: am avut spectacol.

Axonn Echysttas

06 noiembrie 2006, 12:46         Tipareste articol Trimite articol prin e-mail
F1 - O noua era la Ferrari

Vechea garda se destrama

Nu doar Michael Schumacher paraseste departamentul Formula 1 al celei mai de succes echipe din istoria sportului. Bunul prieten al germanului, Ross Brawn, alaturi de care Campionul Mondial si-a castigat toate cele 7 titluri, inclusiv cele doua de la Benetton, s-a decis de asemenea sa acorde mai multa atentie familiei sale si paraseste Scuderia probabil definitiv (desi initial se credea ca ar fi posibil ca britanicul sa ia doar o pauza de un an). Paolo Martinelli, responsabil cu dezvoltarea motoarelor se indreapta catre firma parinte a celor de la Ferrari, Fiat. Jean Todt a fost promovat si numit director general al intregului grup Ferrari. Evident, oameni noi, tineri si talentati le vor lua locul, dar vor reusi ei sa mentina echipa la acelasi nivel de competitivitate ca pe parcursul acestui an? Sau vor reusi chiar sa readuca la Ferrari gloria anilor trecuti? Este greu de spus. Indiscutabil, motivatia si dorinta sunt acolo, dar volumul de experienta disparut odata cu plecarile a 4 mari oameni va avea cu siguranta un impact negativ asupra echipei, cat de grav va fi acesta, nu se va sti decat dupa primele 4 sau 5 curse ale lui 2007.

Schumacher se retrage in glorie, cadorisit ca de Craciun

Dupa excelenta prestatie din timpul Marelui Premiu al Braziliei, Michael Schumacher si-a atins scopul mai mult sau mai putin ascuns de a se retrage din Formula 1 intr-un mod cat mai rasunator. Desi nu a reusit sa obtina Titlul Mondial, macar a avut satisfactia de a se lupta de la egal la egal cu tinerele talente care vin puternic din urma si, de multe ori, sa iasa victorios. Dupa o excelenta cursa de recuperare, Michael Schumacher a terminat pe locul 4, de la un handicap de aproape 30 de locuri! Germanul a lasat amintiri calduroase in multe inimi si atat fanii sai cat si criticii si-l vor aminti intotdeauna ca omul care a luptat vesnic pana la capat. In urma cu doua saptamani, dupa ce Pele i-a inmanat septuplului Campion Mondial un spectaculos trofeu pentru toata cariera sa in sport, a venit randul seicului Mohammed bin Rashid Al Maktoum sa il cadorieasca regeste pe german cu o intreaga insula! Fasia de pamant se afla intr-un arhipelag artificial larg de 9 kilometri si compus din 300 de insule, asezate in asa fel incat gruparea sa arate precum pamantul, asa cum este acesta vazut din spatiu. Situata in largul coastei Emiratelor Arabe Unite, insula lui Schumacher este estimata la o valoare de 7 milioane de dolari si face parte din zona Antarctica a arhipelagului. Nici fosta si ultima echipa a germanului nu s-a lasat mai prejos, daruind-ui acestuia monopostul Ferrari cu care a concurat acest an, o minune de tehnologie si performanta, valorand milioane de dolari.

Massa este pregatit de lupta

Castigatorul ultimei curse a sezonului care tocmai s-a incheiat, Felipe Massa, l-a avertizat pe cel care-i va deveni coechipier la anul, Kimi Raikkonen, sa se astepte la lupta pentru pozitia de pilot numarul 1 la Ferrari in 2007. "Pana acum mi-am ajutat echipa umpland gaurile, dar lucrurile s-au schimbat. Anul viitor nu cred ca voi fi obligat sa-l las pe Kimi sa treaca in fata mea", a declarat Felipe. Brazilianul a ramas insa politicos: "Este un pilot foarte bun, dar se alatura unei echipe noi si va depinde de el sa castige echipa de partea sa. Va fi o lupta puternica dar una corecta". De cealalta parte a baricadei, Raikkonen mai are un dezavantaj: nu poate testa cu Ferrari pana cand nu isi incheie contractul cu McLaren, fie la finele anului 2006 fie de comun acord, mai devreme. Finlandezul nu a parut deranjat de acest aspect: "Felipe va pilota pe parcursul iernii asa ca Ianuarie imi va da suficient timp sa ma pregatesc pentru 2007".

Axonn Echysttas

03 noiembrie 2006, 16:46         Tipareste articol Trimite articol prin e-mail
Cine merita titlul de Campion Mondial in Formula 1 dupa sezonul 2006 ?

Dupa ‘afumatul’ abandon al lui Michael Schumacher din Japonia, o parte a suporterilor campionului german sugerau ca Michael ar fi adevaratul Campion Mondial de Formula 1 in 2006. Urmatoarea investigatie a fost facuta de dragul cunoasterii !?

Chiar daca sansele pentru castigarea titlului au trecut hotarator de partea lui Fernando Alonso dupa Marele Premiu al Japoniei se puteau intampla lucruri bizare in ultima etapa din Brazilia: Schumacher ar fi trebuit sa castige cursa iar spaniolul sa rateze o clasare in puncte. In ciuda declaratiilor pe care le-a facut inainte de cursa, Schumi si-a jucat totusi si ultima picatura de sansa in Brazilia.

O anumita parte a suporterilor considera ca Schumi merita titlul de Campion Mondial la piloti in 2006. Se ridica Alonso la inaltimea avansului cu care a iesit campion ? 126-116 a fost scorul final si iata cateva aspecte interesante:


1. De cate ori motoarele i-au scos din cursa pe cei doi rivali ?

Alonso – Ungaria si Monza

Schumacher – Japonia

Avantaj Schumacher.


2.  De cate ori greselile de pilotaj i-au scos din cursa pe cei doi rivali ?

Alonso – niciodata

Schumacher – Australia. Schumi a percutat barierele de protectie la iesirea din ultimul viraj inainte de linia dreapta din fata boxelor.
Avantaj Alonso


3. Cate curse au castigat fiecare in sezonul 2006 ?

Alonso 7

Schumacher 7

Scor egal


4. De cate ori au facut comentarii deplasate care sa fi afectat moralul echipei lor ?

Alonso – dupa MP al Chinei a spus ca echipa nu-l sustine. O greseala cu impact devastator.

Schumacher – niciodata (in toata cariera).

Avantaj Schumi


5. De cate ori echipele lor au inaintat proteste ridicole cu scopul de a-si avantaja pilotii ?

Alonso – Niciodata

Schumacher – la Monza, decizia de a-l penaliza pe Alonso pentru ca l-a incetinit pe Massa in calificari va ramane in folclorul Formulei 1 ca una dintre cele mai meschine proteste din toate timpurile.

Avantaj moral Alonso


6. Care este diferenta medie fata de coechipierii lor ?

Cu cat sunt ei mai buni fata de coechipierii lor, fata de cei care concureaza cu acelasi echipament. S-au considerat numai Marile Premii in care Fisichella si Massa au fost clasati in clasamentul final al cursei  (nu s-au luat in considerare cursele in care unul dintre Schumi si Alonso a abandonat), pentru Renault s-au ignorat Marile Premii din Bahrain, Ungaria si Italia, iar pentru Ferrari s-au ignorat Australia, China si Japonia.

Alonso este, in medie, cu 28 de secunde pe cursa mai rapid decat Fisico

Schumacher este cu 18 secunde pe cursa mai rapid decat Massa. (Nu s-a luat in considerare Marele Premiu al Ungariei unde Schumi a terminat cu 3 ture intarziere si Massa cu un tur intarziere. Folosind timpul mediu pe tur pentru aceasta cursa rezultatul ar fi denaturat performanetele lui Schumi in mod negativ).

Avantaj Alonso.


7. Calculand diferenta medie de timp intre ei de-a lungul a 17 curse ale campionatului cine este in avantaj ?

Neluand in considerare cursele in care unul dintre cei doi pretendenti nu a terminat (doua pentru fiecare) si rotunjind timpii in plus, Alonso este cu 23 de secunde in fata lui Schumi.

Incluzand si cele doua abandonuri de fiecare, Alonso a terminat in fata lui Schumacher de 9 ori, in vreme ce Schumi a terminat in fata de 8 ori.

Avantaj Alonso.


8. De cate ori au incercat sa triseze pentru a-si crea un avantaj ?

Alonso – niciodata

Schumacher – parcarea de la Monaco a fost la fel de culpabila ca si scoaterea din cursa a lui Villeneuve la Jerez si a lui Hill la Adelaide … in vremurile tineretii.

Avantaj Alonso.


9. Sunt cei doi piloti deschisi mass mediei si, implicit, fanilor ?

Alonso – a raspuns tuturor solicitarilor si a facut multe interviuri exclusive cu alti jurnalisti decat cei spanioli, atat pe grila de start, cat si inainte si dupa cursa.

Schumacher – intotdeauna a raspuns mediei germane si limiteaza acordarea interviurilor pentru grupuri de jurnalisti dupa calificari si cursa.

Avantaj – Alonso. Nu am mentionat faptul ca accesul la transmisiunile radio ale echipei Ferrari a fost considerat un adevarat secret, fanii neavand acces la aceste transmisiuni !?


Scor final:

Alonso – Schumacher 6-2


Concluzie

Singura pacoste a lui Alonso a fost declaratia impotriva echipei Renault de dupa Marele Premiu al Chinei. Criticile pe care Schumi le-a adus atat echipei sale si producatorului de pneuri au ramas mereu in spatele usilor inchise ale boxelor Ferrari, ceea ce demonstreaza o doza mare de disciplina. Putini piloti de nivelul sau au reusit sa demostreze aceasta stapanire de sine.

Altfel, Schumi a pierdut in fata lui Alonso in 2006 aproape la toate categoriile, chiar daca la diferente foarte mici. Amandoi au acelasi numar de abandonuri, deci, pe langa faptul ca scorul final a fost 126 – 116, Fernando a terminat in fata lui Schumi de mai multe ori, castigand puncte, iar in ceea ce priveste timpul mediu pe tur a pus o diferenta mai mare fata de coechipierul sau.

Din punct de vedere statistic, Alonso a castigat lupta, iar suporterii pot dezbate pana in panzele albe situatiile de la Monaco sau Monza, problemele aripilor flexibile sau a mass-damperelor. Alonso a castigat titlul in acest an “luptand cu sistemul ticalosit” intr-o proportie mai mare decat a facut-o Schumi.

Hai sa va spun acum si chestia chinuitoare, cea care va tortura constiinta fiecarui fan Ferrari pe toata durata intersezonului: daca la Interlagos Schumi ar fi castigat cu un avans de 25 de secunde in fata lui Alonso, el ar fi avut mai multe victorii, un timp mediu total mai bun, ar fi fost egal la “finish-uri in fata” si ar fi redus substantial diferenta de puncte !?


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
Piloţii şi echipele înscrise în campionat
Număr (*)     Nume     Echipa
1     Spain Fernando Alonso     UK McLaren Mercedes   
2     UK Lewis Hamilton     UK McLaren Mercedes
3     Italia Giancarlo Fisichella         France Renault
4     Finland Heikki Kovalainen     France Renault
5     Finland Kimi Räikkönen     Italia Ferrari
6     Brazil Felipe Massa     Italia Ferrari
7     Jenson Button     Japan Honda
8     Brazil Rubens Barrichello     Japan Honda
9     Format:Country alias Germania Nick Heidfeld     Germany BMW Sauber
10     Format:Country alias Polonia Robert Kubica     Germany BMW Sauber
11     Format:Country alias Germania Ralf Schumacher     Japan Toyota
12     Italia Jarno Trulli     Japan Toyota
14     David Coulthard     UK Red Bull Renault
15     Format:Country alias Australia Mark Webber     UK Red Bull Renault
16     Format:Country alias Germania Nico Rosberg     UK Williams Toyota
17     Austria Alexander Wurz     UK Williams Toyota
18     nedecis încă     Italia STR Ferrari
19     nedecis încă     Italia STR Ferrari
20     Format:Country alias Olanda Christijan Albers     Format:Country alias Olanda Spyker Ferrari
21     nedecis încă     Format:Country alias Olanda Spyker Ferrari
22     Format:Country alias Japonia Takuma Sato     Japan Super Aguri Honda   
23     UK Anthony Davidson     Japan Super Aguri Honda

(*) - numere de mai sus pot fi modificate. Singurii piloţi care are numărul asigurat pentru sezonul 2007 sunt Fernando Alonso, care va purta numărul 1, alocat campionului mondial, şi colegul acestuia de la McLaren care va avea numărul 2.

Speculaţii privind locurile libere

    * Gary Paffett, Pedro de la Rosa şi Lewis Hamilton par a fi numele de pe lista McLaren în vederea stabilirii celui de-al doilea pilot
    * Scott Speed, Tonio Liuzzi şi Robert Doornbos par a fi numele de pe lista echipei Scuderia Toro Rosso în vederea stabilirii liniei de piloţi. Primii doi au concurat şi în 2006 pentru această echipă, iar ultimul a concurat pentru echipa mamă, Red Bull Racing
    * Următorii piloţi sunt incluşi pe lista echipei Spyker F1 Team pentru al doilea loc de pilot: Tiago Monteiro, Christian Klien, Ernesto Viso, Markus Winkelhock, Adrian Sutil, Giorgio Mondini, Alexander Premat, Gary Paffett, Lewis Hamilton, Pedro de la Rosa şi Sakon Yamamoto

Calendarul competiţional (provizoriu)
Etapa     Cursa     Circuit     Data
1     Format:Country alias Australia Marele Premiu al Australiei     Albert Park     18 martie
2     Marele Premiu al Malaesiei     Sepang     8 arprilie
3     Marele Premiu al Bahrainului     Circuitul Manama     15 aprilie
4     Spain Marele Premiu al Spaniei     Circuitul Catalunya     13 mai
5     Marele Premiu de la Monaco     Circuitul Monaco     27 mai
6     Canada Marele Premiu al Canadei     Circuitul Gilles Villeneuve     10 iunie
7     Marele Premiu al SUA     Circuitul Indianapolis (Formula 1)     17 iunie
8     Franţa Marele Premiu al Franţei     Circuitul Magny-Cours     1 iulie
9     Marele Premiu al Marii Britanii     Circuit Silverstone     8 iulie
10     Format:Country alias Germania Marele Premiu al Germaniei     Nurburgring     22 iulie
11     Marele Premiu al Ungariei     Hungaroring     5 august
12     Turkey Marele Premiu al Turciei     Istanbul Park     26 august
13     Italia Marele Premiu al Italiei     Autodromo Monza     9 septembrie
14     Belgium Marele Premiu al Belgiei     Circuitul Spa-Francorchamps     16 septembrie
15     Format:Country alias Japonia Marele Premiu al Japoniei     Fuji International Speedway     30 septembrie
16     China Marele Premiu al Chinei     Shanghai International Circuit     7 octombrie
17     Brazil Marele Premiu al Braziliei     Autódromo José Carlos Pace     21 octombrie

Modificări faţă de 2006

Piloţi

    * Michael Schumacher, campion mondial de şapte ori, nu va concura în din Formula 1 în 2007
    * Următorii piloţi şi-au schimbat echipele la care au evoluat în 2006:
          o Fernando Alonso a plecat la McLaren după ce a părăsit pe Renault
          o Kimi Räikkönen a plecat la Scuderia Ferrari după ce a părăsit pe McLaren
          o Mark Webber a plecat la Red Bull după ce a părăsit pe Williams
    * Următorii piloţi vor debuta în Formula 1 în prima cursă a sezonului 2007:
          o Heikki Kovalainen la Renault
          o Lewis Hamilton la McLaren
    * Alexander Wurz revine în Formula 1 ca şi pilot. Ultima sa apariţie a fost în 2005

Echipe

    * Midland F1 a fost vândută companiei olandeze Spyker şi a devenit Spyker F1 Team. Noua echipă nu va moşteni palmaresul echipei Midland F1
    * Următoarele echipe şi-au schimbat furnizorul de motoare:
          o Red Bull va primi motoare de la Renault în detrimentul Ferrari
          o Williams va primi motoare de la Toyota în detrimentul Cosworth
          o Scuderia Toro Rosso va primi motoare de la Ferrari în detrimentul Cosworth
          o Spyker va primi motoare de la Ferrari

Motoare

    * Cosworth a părăsit Formula 1 la finele sezonului 2006

Personal

    * Ross Brawn şi Paolo Martinelli, ambii de la Scuderia Ferrari, au părăsit Formula 1 la finele sezonului 2006

Companii

    * Producătorul de pneuri Michelin s-a retras din campionat la finele sezonului 2006
    * Lucky Strike şi Mild Seven, producătorii de tutun care au sponsorizat echipele Honda şi Renault au părăsit Formula 1
    * Vodafone a părăsit Scuderia Ferrari, acolo unde era sponsor secundar, şi şi-a unit forţele cu McLaren acolo unde a devenit sponsor principal
    * ING a devenit sponsorul principal al echipei Renault.

Curse

    * Marele Premiu al Japoniei îşi schimbă gazda de la Suzuka la Fuji International Speedway
    * Marele Premiu al Germaniei îşi schimbă gazda de la Hockenheim la Nürburgring.
    * Marele Premiu al Europei şi Marele Premiu al Republicii San Marino nu se vor mai organiza în 2007
    * Marele Premiu al Belgiei este reprimit în campionat după un an de absenţă

Schimbări de regulament

    * Motoarele folosite în Marele Premiu al Japoniei 2006 vor fi folosite, din punct de vedere al caracteristicilor, şi în sezoanele 2007 şi 2008, dezvoltarea lor fiind interzisă.
    * Nici o echipă nu mai are dreptul să folosească trei maşini în timpul antrenamentelor de vineri.
    * Echipele au dreptul să folosească trei piloţi în timpul antrenamentelor de vineri, dar doar două maşini
    * Cele două sesiuni de antrenamente de vineri vor avea 90 minute fiecare, faţă de 60 minute în 2006
    * Motoarele schimbate în timpul antrenamentelor de vineri nu vor atrage penalizarea de zece locuri pe grila de start aşa cum a fost până acum
    * Toate maşinile vor trebui sa aibă în cockpit beculeţe în culorile roşu, galben, verde, amplasate într-un loc vizibil pilotului. Acestea vor indica diverse semnale: roşu înseamnă că antrenamentul, sesiunea de calificări sau după caz cursa au fost oprite, iar pilotul este obligat să se retraga la boxe, galben înseamnă pericol pe circuit, orice depăşire fiind interzisă, verde înseamnă că totul e în regulă
    * Opririle la standuri în timpul intrării pe pistă a safety carului sunt de-acum interzise.


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55


parere aveti

35.4KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
......

parere aveti

31.7KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
,,,,,

parere aveti

39.6KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
.,.,.,.,

parere aveti

17.3KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
alonso

parere aveti

20.5KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55


parere aveti

39.7KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
i like this...

parere aveti

26.9KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
..

parere aveti

40.8KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
grandprix..

parere aveti

34.3KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
hemilton...

parere aveti

14.3KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
hmmm..

parere aveti

33.6KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
looke....

parere aveti

38.8KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
go go go

parere aveti

27.3KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
sabo_shadow
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 55
he's the man....

parere aveti

47.2KB


_______________________________________
I'm behind you...

pus acum 18 ani
   
pinky1
Electrik Buzzz

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 52
ca e super tare

pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la